lördag 21 januari 2012

Bildanalys- Lionel Messi

Bildanalys- Lionel messi

Det bilden föreställer är en fotbollsspelare som precis har gjort mål i en viktig fotbollsmatch. Och denna person ska föreställa den kända fotbollsspelaren Lionel Messi som kommer från Argentina. Denna bilden visar att det är en människa som är jätteglad med en massa publik i bakgrunden.

 När jag tittar på denna bilden så får jag mycket känslor, det är ju som en förebild för mig. Han ger mig glädje varje gång jag ser honom. De känslor jag kan få när jag ser denna bilden är kärlek för spelaren och laget. En annan känsla är också att jag kan bli jätteglad som gör att jag mår bra.

 Denna bilden är faktiskt inte så svår att göra om man tänker hur man ska få fram den, alltså hur man ska göra bilden för att se ut sådär. Eftersom bilden är tagen från en bra kamera så har man inte fått några problem med att ta den i de formerna som bilden visar. Och färgerna kommer ju helt automatiskt för att bilden är digital.

 När jag ser denna bilden så tänker jag på vinst, jag tänker på den matchen Barcelona spelade mot Real Madrid och Lionel Messi gjorde mål. Det kan även hända att jag tänker på den gången jag var i Barcelona och tittade på min första fotbollsmatch med mitt favorit lag, då gjorde Lionel Messi 2 mål som jag aldrig glömmer bort, och då var det också exakt denna tröjan han hade på sig. Och de jag tror att alla andra också kan tänka på är vinst, och att messi är en otroligt bra spelare som gör massa mål.

 Denna bilden kan finnas överallt eftersom den har tagits från en kamera. Då kan man har lagt in den i tidningen (sport tidning),mycket affischer som finns i sportbutiker. Och denna bilden kan även finnas en del på nätet. Det var så jag hittade den, då finns det olika sidor på nätet man kan hitta den som t.ex. google.

Denna bilden ska bli avsedd för alla människor på jorden. Den kan vara avsedd för unga och gamla, det spelar ju inte så stor roll. Den ska ju såklart bli avsedd av de som gillar Lionel Messi, de som gillar laget han spelar för, fc barcelona. Och eftersom han kan bli en förebilder så är ju bilden väldigt speciell för barn som gillar fotboll.

 Denna bilden kan har kommit från vem som helst, men eftersom bilden kommer från Barcelona så har den tagits av spanska fotografer eller journalister som har varit på den fotbollsmatchen. Det är väldigt svårt att veta vem som har tagit bilden eftersom de är så många.
 Denna bilden kan egentligen göra allt, den gör reklam för Lionel Messi, Barcelona och fotbollen. Det är ju såklart underhållande. Det som menas för reklam är att den gör reklam för kanske kläder. Och den kan göra reklam i olika tidningar. Det man kan använda dem som är även en tavla över sin säng i sitt rum om man verkligen gillar honom, så egentligen kan den här bilden ha syfte för vad som helst.

                                         //Benjamin Zeino 9A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar